20-11-2023
RTL cараптамалық блог #73

RTL cараптамалық блог #73

Теңізде жүк тасымалының тарифтері төмендеуде

Ресейлік бағыттарда контейнерлерді теңіз арқылы тасымалдау бойынша жүк тасымалының тарифтері артық жеткізілім мен порттар арасындағы бәсекелестікке байланысты төмендеуде. Осылайша, Қытайдың оңтүстігіндегі порттардан Гуанчжоудан Санкт-Петербург портына 9 қарашада 40 футтық контейнер үшін жүк тасымалының құны 3340 долларды құрады. Нава-Шевадан (Үндістан) Санкт-Петербургке 40 футтық контейнерді тасымалдау бір жыл бұрын 7,5 мың доллар болса, қазір шамамен 2 мың доллар тұрады.

Новороссийскіге баратын бағыттарда тенденциялар қарама-қайшы: әртүрлі желілерде 40 футтық контейнер үшін тарифтің 100 долларға төмендеуі де, 350 долларға өсуі де байқалады. Нарық қатысушылары «төмен баға дәуірінің» кем дегенде тағы бір жылға созылатынымен келіседі. Көптеген компаниялардың кемелері уақытша чартерлерде бар және ұзақ уақыт бойы төмен тарифтермен жұмыс істей алмайды. Drewry теңіз логистикалық консалтингтік компаниясы 2024 жылы контейнерлік желілердің жалпы жоғалуы 15 миллиард долларға жетуі мүмкін деп болжайды.

RTL Alliance сарапшылары теңізде жүк тасымалының төмен тарифтері жеткізу үшін ұзақ күту уақыттарымен жұмыс істей алатын және тұтастай алғанда логистиканы айтарлықтай үнемдей алатын ірі импорттаушылардың қолына түсетінін айтады.

Өзбекстан «құрғақ порттарды» дамытуда.

Өзбекстан БҰҰ-ның Азия және Тынық мұхиты үшін экономикалық әлеуметтік комиссиясының (ЭСКАТО) Құрғақ порттар туралы келісіміне қосылды. Өзбекстанның ірі мультимодальды логистикалық орталықтарына (МАК) түгендеу жүргізілді, оның 15-і құрғақ порттарға қойылатын талаптарға сай. Олардың жылдық жүк айналымы 10,4 млн тоннаны құрайды.

Мультимодальдық логистикалық орталықтар – аумағында сақтау, өңдеу, тиісті құжаттаманы ресімдеу және жүктерді әуе, теміржол және автомобиль көлігімен жөнелту ұйымдастырылатын көліктік және қоймалық тораптар. Халықаралық мәртебеге ие ХҚҚ базасында құрғақ порт құрылуда, бұл тасымалдау процесін ұйымдастыру тәсілдерін біріздендіруге және халықаралық саудаға интеграциялауға мүмкіндік береді.

Электронды шот-фактуралар дайын

Электрондық халықаралық көлік шотының e-CMR қолдану бойынша Беларусь-Ресей эксперименті аяқталды. Жүк тасымалдаудың барлық қатысушылары арасында e-CMR беру және Одақ елдерінің мемлекеттік ақпараттық жүйелеріне мәліметтерді беру технологиялары мен процестері сынақтан өтті. Эксперимент трансшекаралық электронды өзара әрекеттесу үшін заңды күші бар қағазсыз халықаралық автомобиль тасымалдары үшін e-CMR пайдалану мүмкіндігін растады.

Жоба Ресей Көлік министрлігі, Беларусь Республикасы Көлік және коммуникация министрлігі, мемлекеттердің салық және кеден органдарының қатысуымен жүзеге асырылды. Тасымалдау туралы ақпарат беру үшін электрондық тасымалдау құжаттарының мемлекеттік ақпараттық жүйесі (ГАЖ EPD) пайдаланылды.

RTL Alliance сарапшылары e-CMR қолдану бойынша эксперимент 2015 жылы басталғанын және 2030 жылға қарай ЕАЭО-ның барлық елдерін қамтуы тиіс екенін еске салды.

Оңтүстік Кореядан контейнерлермен көбірек көліктер тасымалданады

2023 жылдың 9 айында Оңтүстік Кореядан ЕАЭО-ға ескі автокөліктердің экспорты 2022 жылдың сәйкес кезеңімен салыстырғанда 6 есеге – 290,3 мыңға дейін, ал автокөлік тасымалдаушылармен тасымалдауды есепке алғанда – 67%-ға өсті. 366,6 мың Оңтүстік Кореядағы жүк тасымалының рекордтық мөлшерлемелері және контейнерлік тасымалдау көлемінің төмендеуі экспорттаушыларды пайдаланылған вагондарды контейнерлерде, негізінен Орталық Азия арқылы тасымалдауға мәжбүр етті.

Кореяда жасалған көліктердің экспортының басым бөлігі Сеул мегаполисіндегі ең ірі порт Инчхоннан келеді. 2023 жылдың бірінші жартыжылдығында Инчхоннан Түркияға ескі көліктердің экспорты 26 мың бірлікті құрады. (2022 жылдың 6 айымен салыстырғанда +181%), Қырғызстан – 13,9 мың бірлік. (+384%), Тәжікстан – 10,6 мың бірлік. (270%), Әзірбайжан – 9,9 мың бірлік. (+549%).