16-01-2024
RTL cараптамалық блог #79

RTL cараптамалық блог #79

Өзбекстан Таяу Шығысқа тасымалдау көлемін ұлғайтады

Мәселен, 2023 жылы Ауғанстан Өзбекстанмен 266 миллион долларға сауда жасады, бұл 2022 жылмен салыстырғанда 505 пайызға артық. Осы кезеңде Ауғанстан 239 миллион долларға өзбек өнімін импорттаған.

Ауғанстан Өзбекстаннан негізінен энергетика, ауыл шаруашылығы және өнеркәсіпке қатысты тауарларды экспорттады. Импорттың негізгі бөлігін электр энергиясы, мұнай, газ, химиялық тыңайтқыштар, ұн және бұршақ дақылдары құрады. Бұл ретте экспортқа негізінен тамақ өнеркәсібі мен қолөнер бұйымдарын шығарды. Экспорттың басым бөлігін кептірілген жемістер, жеміс шырындары, өрік, күнжіт және кілемдер құрады. Өзбекстанға экспорттың жалпы құны 27 миллион долларды құрады.

RTL Alliance сарапшылары Ауғанстанның Сауда-өнеркәсіп палатасының да Өзбекстан арқылы Қытаймен байланыс орнатуды жоспарлап отырғанын атап өтті.

Ресей темір жолының контейнерлік тасымалы артып келеді

Ресей темір жолдары желісі бойынша контейнерлік тасымалдау алдыңғы екі жылмен салыстырғанда 14%-ға өсіп, 2023 жылдың соңында 7,4 млн ТЭУ-ден асты. Оның ішінде 5,4 млн TEU тиелген контейнерлер, өткен жылмен салыстырғанда 17%-ға өсті.

2022 жылғы деңгейде қалған транзиттен басқа барлық бағыттар бойынша оң динамика байқалады. Импорт 19 пайызға, экспорт 10 пайызға өсті. Ішкі тасымалдауда 3 миллион ТЭУ астам тасымалданды, бұл бір жыл бұрынғыдан 18%-ға артық.

RTL Alliance сарапшылары БелЖД 2023 жылы 2022 жылға қарағанда төрттен бір есе көп контейнерлерді тасымалдағанын, экспорттық жүк 60%-ға өскенін түсіндіреді.

Қызыл теңіз қызып барады

Қызыл теңіздегі кеме қатынасы дағдарысы шиеленісуде. Қаңтар айында кемелердің жартысына жуығы Үміт мүйісіне бұрылды. Бұл қазірдің өзінде контейнерлік тарифтердің үш еседен астам өсуіне әкелді, ал кешігулер мен жанама әсерлер тіпті жылдың екінші тоқсанына дейін созылуы мүмкін. Альянстың күш-жігері шиеленісті азайтты, бірақ кеме қатынасына төнетін қауіптерді толығымен жойған жоқ.

Осы аптаның басында тарифтер бір TEU үшін 5,300-5,500 АҚШ долларына дейін көтеріледі деп есептейді, RTL Alliance сарапшылары жеткізу тізбегінің үзілуі екі елдер арасындағы сауданың хаотикалық сипатына икемді түрде жауап бере алмайтын шағын жүк жөнелтушілерге пропорционалды емес әсер етеді деп есептейді. Қиыр Шығыс және Еуропа.

ЕО-да ішкі су көлігі дамып келеді

Еуропаның ішкі су көлігі нарығы алдағы жылдарда күшті өседі деп күтілуде. Тұрақты сұраныстың өсуіне және геосаяси өзгерістерге байланысты нарықты шоғырландыру ықтималдығы артып келеді. Тауарлардың үлкен көлемі Рейн, Сена және Дунай өзендерінің бойымен, сондай-ақ басқа да кішігірім су жолдары желісі арқылы өтетін Еуропа нарығы 10,2 миллиард долларға бағаланады. Ішкі су көлігі жылына 5%-ға өсіп, басқа көлік түрлерінің әлемдік қарқынын басып озады деген болжам бар.

Сарапшылардың пікірінше, еуропалық ішкі навигациялық нарық жалпы әлемдік ішкі навигациялық нарықтың жартысына жуығын құрайды. Азия - тағы бір ірі нарық. ЕО-ның экологиялық саясатының арқасында тұрақты және «таза» көлік түрі ретінде ішкі су көлігінің танымалдығы артып келеді.