13-11-2023
RTL cараптамалық блог #72

RTL cараптамалық блог #72

Жаңа Азия-Еуропа дәлізі

Экономикалық ынтымақтастық ұйымына мүше елдердің көлік министрлерінің отырысында Өзбекстан, Түрікменстан және Түркия көлік саласындағы мүдделі министрліктердің көпжақты кеңесінің Хаттамасына қол қойылды. Бұл хаттама Азия мен Еуропаны байланыстыратын «Өзбекстан – Түрікменстан – Түркия» халықаралық мультимодальды дәлізін қалыптастырудың болашағын ашады.

Ол жүк тасымалдауды ұйымдастыруды, бәсекеге қабілетті тарифтерді қолдануды, нормативтік және техникалық стандарттарды біріздендіруді, сондай-ақ қатысушы елдер арасындағы көлік байланысын арттыруды көздейді. Бұл шаралар сауда-саттықты дамытуға, экономикалық байланыстарды нығайтуға және жүк тасымалдау тиімділігін арттыруға ықпал етеді.

Беларусь үшін жаңа дәліз Оңтүстік-Шығыс Азиядан Орталық Азия мен Түркия арқылы салыстырмалы түрде арзан әрі жылдам бағыт ашады, дейді RTL Alliance сарапшылары.

Міндетті түрде дезинфекциялау ережелері бекітілді

Министрлер Кеңесінің 2023 жылғы 1 қарашадағы № 744 қаулысымен бекітілген жаңа ережелерге сәйкес, көліктер Беларусь аумағына белгілі бір өткізу пункттері арқылы кірген кезде міндетті түрде дезинфекциялануға жатады. Бұл пункттердің тізіміне «Бенякони», «Григоровщина», «Каменный лог», «Козловичи», «Котловка», «Привалка» кіреді. Сондай-ақ «Новая Хута» мен «Урбани» көлік қатынасы қалпына келгеннен кейін бұл тізімге енеді.

Сондай-ақ Қаулы көлікті дезинфекциялау және оны төлеу туралы шарт жасасуды растайтын электрондық бақылау маркаларын қолдануды реттейді. Маркаларды электронды ақпараттық жүйе арқылы немесе өткізу пункттеріндегі өзіне-өзі қызмет көрсету терминалдарында сатып алуға болады. Шекарашылар Беларусь аумағына кіретін жүргізушілер мен көлік иелерінің мөрлерін тексереді, ал мөрдің бүтіндігі бұзылған жағдайда, оны ұсынушыға қайтарады немесе күшін жояды.

RTL Alliance сарапшылары тасымалдаушылар мен жүргізушілердің дезинфекция процедурасының орындылығы мен қауіпсіздігі туралы пікірлері айтарлықтай ерекшеленетінін, бірақ олар оны айналып өту мүмкін болмайтынымен келіседі.

Maersk теңізде Өзбекстанға көмектеседі

Данияның Maersk логистикалық компаниясы Грузияның Поти порты мен Өзбекстан мен Қазақстан қалалары арасында байланыс орнатуды жоспарлап отыр. Олар Қытай мен Еуропа елдерін байланыстыратын Орта дәліз арқылы жүк тасымалдауды жолға қоймақшы. Интермодальдық қызмет апта сайын көрсетіледі.

Еуропадан, АҚШ-тан және Қиыр Шығыстан келетін жүктер Грузияның Поти портына жеткізіліп, одан теміржол арқылы Баку портына жөнелтіледі. Одан әрі жүк Каспий теңізі арқылы Қазақстанның Ақтау портына тасымалданады, одан әрі Өзбекстан мен Қазақстан қалаларына жөнелтіледі.

Maersk сонымен қатар Тәжікстан, Түркіменстан және Қырғызстанды қосатын бағытты кеңейтуді қарастыруда. Өзбекстан 2022 жылы Грузия арқылы жүк тасымалдау көлемін 72 пайызға арттырып, айтарлықтай өскенін көрсетті. Сонымен қатар, Өзбекстан Грузия порттарындағы қатысуын терминалдар мен қоймаларды салу немесе жалға беру арқылы дамытуды жоспарлап отыр.

Қазақстан «Бір белдеу, бір жол» жобасын дамыту үшін

Қазақстан мен Қытай қазан айының соңында «Бір белдеу, бір жол» бастамасы аясында Транскаспий халықаралық көлік бағытын дамытуға бағытталған мемлекеттік келісімдерге қол қойды.

Оның бірі Қазақстан мен Қытай өкілдерінен тұратын арнайы жұмыс тобын құруды қарастырады. Сонымен қатар, серіктестер Аягөз қаласынан Тачен қаласына дейін теміржол, сондай-ақ шекарадағы үшінші теміржол өткізу бекеті мен терминал нысандарын салуға келісті. Қазақстанның Көлік министрлігі үшінші бақылау-өткізу пунктін енгізу жүк тасымалдау көлемін шамамен екі есеге – 28 миллионнан 50 миллион тоннаға дейін ұлғайтуға әкеледі деп күтуде.

RTL Alliance сарапшылары 2030 жылға қарай көлік дәлізінің өткізу қабілеті 10 есеге артып, ол Қытай мен Оңтүстік-Шығыс Азиядан Беларусьқа мультимодальды режимде тауарларды импорттаудың негізгі бағыттарының біріне айналады деп күтуде.