30-10-2023
RTL cараптамалық блог #71

RTL cараптамалық блог #71

 

«Бір белдеу, бір жол» жобасының тауар айналымы үш есе өсті

Соңғы он жылда Қытайдың солтүстігіндегі ірі муниципалитет Тяньцзинь өзінің жалпы сыртқы саудасының 40%-дан астамы «Бір белдеу, бір жол» бастамасына, соның ішінде серіктес елдермен тауарлар мен қызметтер алмасуға байланысты екенін атап өтті. 2013 жылдан 2022 жылға дейін Тяньцзинь бұл елдермен 418 миллиард доллардан астам сауда жасады.

Тяньцзиньдегі жеке компаниялардың саудасының үздіксіз өсуі маңызды факторға айналып, «Белдеу және жол» бастамасының серіктес елдерімен сауда көлемін 2013 жылғы 54,78 миллиард юаннан 2022 жылы 142 миллиард юаннан астамға дейін арттырды.

RTL Alliance сарапшылары ең үлкен өсім деректерді өңдеу жабдықтарының импортында - 10 жыл ішінде 480%-ға өскенін атап өтті. Екінші орында, орташа жылдық өсім 17,9%, аккумуляторлар, көлік және өнеркәсіптік жабдықтар.

Өзбекстан «Орта дәліздегі» позициясын нығайтуға ұмтылуда

Өзбекстан Орта көлік дәлізін Трансауған көлік дәлізімен қосу мүмкіндігін қарастыра отырып, Азиядан Еуропаға тауар экспортын арттыруды жоспарлап отыр. Өткен жылмен салыстырғанда жүк тасымалының үш есе артуы елдер арасындағы сауданы жақсартуға көмектесетін Трансауған және Орта дәліздерді қосудың маңыздылығын көрсетеді.

Сонымен бірге БАӘ Фуджейра теңіз портын Үндістанның Мумбай қаласымен байланыстыратын су астындағы теміржол жобасын әзірлеуде. Шамамен 1900 шақырымдық жол Үндістаннан БАӘ-ге мұнай мен Оман шығанағынан тұщы суды қоса алғанда, жолаушылар мен жүк тасымалы үшін пайдаланылады деп күтілуде. Алайда жобаның құны әлі анықталған жоқ, оны жүзеге асыру уақыт пен техникалық-экономикалық негіздемелерді қажет етеді.

Дүниежүзілік банк Транскаспий бағытын қаржыландырады

Дүниежүзілік банк басшылығы қатысушы елдердің үкіметтерімен Транскаспий халықаралық көлік бағытын қаржыландыру мәселесін белсенді түрде талқылауда. Ұйым шығыс пен батыс арасындағы жүк транзитіне балама беретін осы дәлізді дамытудағы өз рөлін анықтауға ұмтылуда.

Қытайдан Қазақстан, Каспий теңізі, Әзірбайжан арқылы Түркияға созылып жатқан Транскаспий жолы Еуропаға жүк тасымалдаудың стратегиялық маңызды бағыты болып табылады. Бұл жол Еуропалық Одаққа көлік бағыттарын әртараптандыруға және қазіргі жағдайда геосаяси маңызы бар тауарлар тізімін кеңейтуге мүмкіндік береді. Қытай Еуропаға шығу және Орталық Азия, Кавказ және Закавказье өңірлік елдерін байланыстыру үшін көлік бағыттарын әртараптандыруға да қызығушылық танытты.

ТМД елдерінде қоймалар таусылуда

Тәуелсіз Мемлекеттер Достастығы елдеріндегі қойма тапшылығы, әсіресе, өңірлердегі сыни деңгейге жетті. Қазіргі уақытта бос қойма алаңдарының үлесі 0,3% құрайды, бұл жыл басындағы көрсеткіштен 2,5 пайыздық тармаққа аз, бұл бағаның өсуіне себеп болып отыр. Соңғы статистикалық мәліметтерге сәйкес, А класындағы жылжымайтын мүлікті жалға берудің ең жоғары мөлшерлемелері Орталық Азияда байқалады және ҚҚС есептемегенде жылына 124-140 доллар/ш.м құрайды. Беларусьте бұл мөлшерлеме $78, ал Әзірбайжанда $60. 3PL қызметтерін сақтау және көрсету құны да елге байланысты өзгереді. Беларусь пен Әзірбайжанда орташа мөлшерлеме 86 доллар болса, басқа елдерде 100 доллардан асады.

Өңірдегі қойма нарығының дамуы әртүрлі елдерде қойма кеңістігін жалға беретін, салатын немесе тапсырыс беретін Ozon және Wildberries сияқты ірі онлайн платформалардың белсенділігімен ынталандырылады. 2023 жылдың соңына дейін шамамен 161 мың шаршы метр жаңа қойма алаңы пайдалануға беріледі деп болжануда. Бұл тұрғыда Беларусь ерекшеленіп, қоймадағы жылжымайтын мүліктің ең жылдам өсуін көрсетеді.

RTL Alliance сарапшылары жалпы көлемі 1,6 миллион шаршы метрді құрайтын жоғары сапалы қойма алаңының шамамен 90% Минск, Минск облысы және Брестте орналасқанын түсіндіреді.