Каспий теңізіне жаңа дәліз
Орталық Азияда Солтүстік бағытқа балама ретінде жаңа көлік дәлізі пайда болады. Оны ашу жұмыстары мәреге жетті, деп хабарлады Қырғызстанның Экономика министрлігі.
Қырғызстанның оңтүстігінен шығатын көлік дәлізі Өзбекстанға, одан Түркіменстанға, одан Каспий теңізіне, одан әрі Ресейге барады. Бұл мультимодальды бағыт, яғни әртүрлі көлік түрлері пайдаланылады.
RTL Alliance сарапшыларының пікірінше, жаңа дәліздің ашылуы қыста, әсіресе қолайсыз ауа-райында қазақстандық жолдардағы қатты кептеліспен байланысты.
Бағаларды кедендік бақылайды
Беларусь Мемлекеттік кеден комитеті мен Даму банкі бірлесіп «Ішкі нарыққа жеткізілетін шетелдік тауарлардың бағасын автоматтандырылған талдау жүйесі» пилоттық жобасын әзірледі.
Жүйе Мемлекеттік кеден комитетінің, Салық министрлігінің ақпараттық ресурстарынан, сауда желілерінің ішкі есепке алу жүйелерінен және тауарлардың электрондық төлқұжаттарының дерекқорының ведомствоаралық жүйесінен деректерді жинайды және лауазымды тұлғаларды араласу қажет салалар бойынша ақпаратпен қамтамасыз етеді. Жобаның мақсаты – көтерілген бағамен жеткізілімдерді болдырмау, баға теңгерімсіздігін болдырмау және импорттаушылардың іс-әрекетіне нақты уақыт режимінде мониторингті қамтамасыз ету.
Жібек тұйық
Өткен жылғы рекордтық көрсеткіштерге қарамастан, Еуропаға Жаңа Жібек жолы бойымен теміржол көлігімен жүк тасымалдау көлемі биыл шамамен 50%-ға төмендеді. Бұл тенденцияның негізгі себептері теңізде жүк тасымалдау тарифтерінің айтарлықтай төмендеуі болып табылады.
Қазіргі жағдайда Ресей Федерациясын айналып өтетін Қытайды Еуропамен байланыстыратын «Орталық дәліз» еуропалық жүк алушылар арасында танымал болуда. Бұған бірқатар пойыздардың енді Еуропалық Одаққа жетпей, ТМД елдерінде сапарын аяқтауы да әсер етті.
RTL Alliance сарапшылары Орта дәлізді дамытуға бірлескен кәсіпорындарды құру да ықпал ететінін атап өтті, мысалы, жақында Қазақстан, Әзірбайжан және Грузия тасымалдаушылары арасында.
Теңіз тасымалдаушылары маршруттарын өзгертуде
Жақын арада белгілі бір бағыттар бойынша жүк тасымалының құны негізгі ойыншылардың Қызыл теңіз бен Араб теңізінің Аден шығанағын қосатын Баб-эль-Мандеб бұғазы арқылы өтетін бағытты пайдаланудан бас тартуына және тиісінше, қымбаттауы мүмкін. Суэц каналы. Бұл азаматтық кемелерге оқ жаудыруды жалғастырып жатқан Йемендік хусит көтерілісшілерінің белсенділігіне байланысты. Ең ірі теңіз тасымалдаушылары Maersk және CMA CGM бұл бағыттан бас тартты. Хоуситтер 2015 жылдан бері Баб әл-Мандеб бұғазы арқылы өтетін кемелерді нысанаға алуда. Бірақ соңғы айларда шабуылдар жиілеп кетті.
Баб-эль-Мандеб бұғазы – Қызыл теңіз мен Үнді мұхитын байланыстыратын тар, стратегиялық су жолы. Бұл дүниежүзілік сауданың шамамен 10%-ын құрайтын әлемдегі ең маңызды жүк тасымалдау жолдарының бірі. Бұғаз сонымен қатар мұнай жеткізу үшін негізгі тасымалдау нүктесі болып табылады, ол арқылы күніне шамамен 4,8 миллион баррель мұнай өтеді. Бұл бағыттың негізгі альтернативасы – Азиядан Солтүстік Еуропаға және Шығыс Жерорта теңізіне саяхат уақытын 10 күнге ұзартқан Үміт мүйісі арқылы кемелерді қайта бағыттау.